Besvikelse (och tacksamhet)

Värsta besvikelsen har lagt sig, efter att i torsdags eftermiddag (16.30 för att vara mer exakt) fått det samtal jag väntat på beträffande resultatet av den datortomografi jag gjort tidigare under dagen för att kolla mina njurar och urinvägar. Resultatet blev att jag ABSOLUT inte fick åka till Singapore idag och det hade jag INTE väntat mej!!! Vi har bara planerat detta sen i april... Kan man bli annat än superbesviken? Förmodligen inte! Men hälsan går före nöjen, så nu hoppas jag att de ringer mej på måndag och vill fixa mina problem. Det visade sig att jag hade njurstenar på båda sidor och de vill sätta in en slang för att lätta på trycket på stenen/stenarna så att de förhoppningsvis kan ta sig ut själv.
Jag kan inte annat än att vara otroligt tacksam över att jag verkligen tog tag i problemet och såg till att de gjorde en undersökning och att de dessutom gjorde ett undantag och snabbt gjorde en bedömning, så att jag inte bara dragit iväg... Vem vet hur det slutat...? Det ironiska är ju att jag inte tycker att jag haft så särskilt ont i veckan, det var ju värst förra fredagen.

Resväskorna som var färdigpackade och bara väntade på att åter få lite luft under vingarna packades hastigt upp, eftersom de så hånfullt fick mej att, vid minsta anblick, brista ut i tårar... Kvar har vi nu en påse full med saker vi skulle lämna till familjen Ryberg, men förhoppningsvis får vi väl möjlighet att överlämna det senare. Falukorven (som förstås inte var nerpackad i väskan igår!) tror jag dock att de inte vill ha nästa gång, trots att Sara övertalat mej om att den skulle överleva resan...


Ikväll har vi iaf tröstat oss med att titta på nya resmöjligheter. Vi får ju tänka att vi har vårt roliga kvar! Nästa gång blir det förstås inget Formel 1-lopp, men det överlever vi utan.

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Men såååå tråkigt!! :( Men som du säger, hälsan går före och det är ju verkligen inte roligt med njurstensanfall.



Jag hoppas att ditt problem med njurstenarna snart är ett minne blott och att ni lyckas hitta en ny resa snart. Bamsekramar!

2010-09-17 @ 23:13:28
URL: http://brunakatten.blogg.se/
Postat av: Sara

Jag vet, känner som du. Se nu till att bli fri alla besvär. Vi är kvar här en god stund till, datum ska inte vara några problem att ordna senare. Jag vill verkligen visa er hur vi har det! Kram

2010-09-19 @ 14:22:12
URL: http://rysans.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0