Inlägg och hårfärg

Sen i somras har jag haft en häl som krånglar och värker, eller värken "rör sig" ibland är det under hålfoten och ibland i hälen. Så långt har jag ju kommit i min egen läkarutbildning (google) att jag förstått att det inte var hälsporre iaf. Min teori var att det antingen var en inflammation eller brist på stöd för hålfoten (ett annat alternativ hade kunnat vara hälkudden, men det borde inte påverka värken i hålfoten). Idag fick jag tid på Gå & Löpkliniken, där Joel fick hjälp i våras, och det visade sig att jag kanske borde byta yrke - till läkare eller ortopedtekniker iaf! Jag behövde hålfotsinlägg. Jag tog snikvarianten som var tre gånger billigare än det ortopediska inlägget, men jag hoppas att det inte ska vara tre gånger sämre... Jag känner ju lite panik över att ha svårt att gå, nästa helg vill jag verkligen att det här problemet ska vara under kontroll. Jag kan ju inte flytta över iläggen i vilka skor som helst, men jag får väl helt enkelt anpassa mej och gå i de skor jag kan gå i - helt enkelt.

Ikväll gick jag iaf med mina vanliga walkingskor (som var boven i dramat och gjorde att jag fick problem från början) på rundan med Annica och det gick riktigt bra, annars har jag varit tvungen att gå i mina gamla slitna Ecco-skor som är så fula att de borde stå i skamvrån (men de är såååååå sköna). Jag har fortfarande ont i foten och måste traska omkring med crocs inne, men jag lever på hoppet och tror att det kommer att bli bra.

Från fötter upp till håret (här är det tvära hopp). Svante borstade håret på mej i eftermiddag, en syssla han gärna gör. Ida tycker att det är kul en stund, men Svante kan hålla på lääääänge. *skönt* Jag satt iaf på soffan och han satt bakom mej, tillsist var han tvungen att ställa sig för att kunna borsta längre upp på huvudet. När han kammat några drag blir han helt överlycklig och säger "Åh, mamma! Du har såna där vita hårstrån! Det är bäbishår..." Jag var ju tvungen att göra honom besviken och säga "nä, vet du, det är precis tvärt om - det är nog gråa hårstrån, de visar att man håller på att bli gammal.... Är det många?" Lille diplomaten förstår stundens allvar och kammar vidare och säger "näää, det var bara några stycken." När Joel började visa lite för mycket entusiasm inför ämnet flikade jag in att det ju faktiskt kunde vara mina blekta slingor oxå..... *övertygar* Dags att leta fram den där hårtoningen i badrumsskåpet tror jag.



Annars har vi röstat idag, vi passade på att förtidsrösta på bibblan här i byn. Smidigt och bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0