Söndag i Singapore

Idag har varit en solig och fin dag, vi har dock inte spenderat så mycket tid i solen. Efter en god natts sömn åkte jag, Niklas, Sara och Anders till Little India och kände på atmosfären där - ett hav av härliga (och vissa inte lika härliga...) dofter, färger och intryck. Lunch blev såklart indisk mat på ett litet hak, kyckling för mig och lamm för de andra. Vi besökte oxå ett sex våningar högt elektronik varuhus - rena drömmen för Nicke, fast det var mest kameror (Sara) och objektiv (jag) som var på tapeten idag (inga inköp dock).

Fram mot eftermiddagen drog vi oss hemåt och hängde i och vid poolen ett tag. Till middag blev det smaskig sushi och eftersom Anders ville se cykel på tv:n vilket vi (jag och Niklas) inte tycker är så intressant så valde vi att åka ut på ännu en utfärd. Med oss fick vi Sara (tack för det) och vi åkte till Marina Bay Sands, där det är tre huskroppar som sammanbinds av en stor "båt". Det ser väldigt läckert ut och vi hade fantastisk utsikt över Singapore. Det blev en hel del försök till nattfotografering, med blandade resultat. Nu är det dock mer än dags att hoppa i sängen, imorgon väntar nya äventyr!



Bilden nedan visar en modell av byggnaden/-rna

Kommentarer
Postat av: Annika

Haloj! Ida, Svante o jag är i Sävar nu och barnen har krupit i säng. Jan o Joel hoppas jag snart är på ingående. Joel torde vara ganska slut efter en toppenhelg i slalombackarna. Pratade med Åsa idag och de hade haft jättekul. Husumborna var också med.

Ni verkar också ha upplevt en del redan. Ha det så bra. Hälsa! Kram mamma!

2011-04-03 @ 20:03:50
URL: http://blomstras.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0