Solstrålen

Här har det snöat otroligt mycket på bara några dagar! Jag tror att inte är så extremt mycket snö totalt sett, men eftersom allt kom på en gång blev det lite häftigt.



Kommer ni i håg i höstas, jag visade en bild på hur extremt mycket rönnbär vi hade på våra träd? Jag funderade oxå på vad som stämde, min mormor sa nämligen alltid "rönnen bär aldrig bördan två gånger" medan min farmor alltid säger "bär rönnen mycket bär blir det mycket snö"

I och för sig måste jag till mormors försvar säga att våra rönnar inte bär bördan två gånger, för det är inte mycket snö på träden, det blåser ju bara ner på backen direkt. Men det var väl inte riktigt så bokstavligt hon menade, antar jag...


I veckan har vi en riktig solstråle hemma! Ida som har längtat och längtat ända sen i höstas att få bli veckans solstråle på dagis, har nu äntligen är det alltså hennes tur!
När man är veckans solstråle får man ta med en leksak, en bok/cd-skiva och ett foto (fast Ida tog två...) hela eftermiddagen och kvällen igår funderade hon och planerade vilka saker hon skulle välja. Hon hade inte ens tid att följa med och titta på Joel när han hade innebandyträning!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0