Snö, kyla och Leo´s

Det här året har börjat med mycket snö och många köldgrader! *brrrrr*
Fördelen med kylan bör ju vara att alla skadedjur (som tex kackerlackor) fryser bort! Vad jag har hört beror deras spridning norrut på att vi haft så milda vintrar, så okej slipper vi såna ett tag till så kan jag väl ta ett par dar till med en massa minusgrader, men inte alltför många! Och med tanke på all senhöstens regnande och den sista tidens snöande borde vi väl få en torr och fin sommar - eller???









I söndags var jag, Ida och Svante på Leo´s Lekland med Maria och Elin - hur kul som helst tyckte iaf Ida och Svante!

Smart att ta på barnen färgglada tröjor så man lättare hittar igen dem...


Hoppar man i rutchbanan får man lite bättre fart!


Skjuta bollar var väldigt kul tyckte våra barn, även om stanken i just det hörnet av huset är vidrig! Tänk att de aldrig gjort något åt saken, det har luktat avlopp där så länge jag kan minnas....!




Leo - en himla poppis figur!


Gulliga Elin


När vi kom hem väntade smaskig fläskfilégryta, vin och levande ljus!!! Sånt är jag inte bortskämd med, men jag såg faktiskt att för två år sen när jag och Maria var på Leo´s med barnen väntade oxå en trevlig överraskning hemma! - Maria vi kanske skulle åka på Leo´s lite oftare????!!!


I måndags lekte Ida och Joel hos kompisar medan jag och Svante roade oss hemma.

Joel och hans kompisar har dille på att åka skridskor (dock inte idag, när det är -25 grader får föräldrarna sätta stopp). 


Efter middagen bakade Svante och Ida en kladdkaka.


Tisdagen var huset fyllt av barn, de hade varsin kompis hemma så det var livat kan jag lova! Idag har Ida haft en kompis här medan Svante och Joel lekte hos sina. Imorgon tror jag oxå det blir en kompis dag... Jag ska satsa på att ta bort de julgrejer som är kvar, alla tomtar är borta men granen, stakarna och gardinerna (det tråkigaste) är kvar att stöka undan.

Kommentarer
Postat av: mormor

Sötnosar!!!!!!

2010-01-07 @ 23:24:29
Postat av: Maria

Absolut ska vi ta Leo´s oftare!

2010-01-08 @ 17:01:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0